Monday, October 2, 2017

သပိတ္သြတ္လြတ္တရား***မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ႀကီး

" သပိတ္သြတ္လြတ္တရား "
--------------------------------
သီတင္းက်ြတ္ၿပီဆိုေတာ့ လသာသာ မီးထြန္း ပူေဇာ္ရလို႔ ေပ်ာ္ၾက ရႊင္ၾကတယ္။ မိဘ ဆရာသမားေတြ ကန္ေတာ့ရလို႔လည္း ဝမ္းသာရတယ္ ဆိုတာေတာ့ ေကာင္းတဲ႔ ေစတနာေတြ အမွန္ပါပဲ။ ဒါေပမဲ႔ တို႔ခႏၶာႀကီးကေတာ့ သီတင္းမက်ြတ္ခင္ ဝါဆိုဦးကထက္ ယခု သီတင္းက်ြတ္က ေသဖို႔ရာ ပိုနီးသြားတယ္။ ဘယ္လိုမ်ား ထင္ေနၾကသလဲ ဝမ္းနည္းစရာပဲလား ဝမ္းသာစရာပဲလားလို႔ ေမးရင္ျဖင့္ ေၾသာ္.. ေသခါနီး သြားတာပဲလို႔ မွတ္ပါ။
ဒီေတာ့ မေသရာ ရွာဖို႔ရာ အလုပ္သည္ ခရီး ေရာက္ထားဖို႔ အေရးႀကီးတယ္။ ဒီဘဝေတာ့ အတိတ္က ဆုေတာင္း အဝိဇၨာ သခၤါရေတြကို က်ဳပ္တို႔ မေက်ာ္လႊားႏိုင္ခဲ႔လို႔ အခုဘဝမ ဝိညာဏ္ နာမ္ရုပ္ သဠာယတန ဖႆ ေဝဒနာ ဆိုတဲ႔ ခႏၶာငါးပါး ရထားေတာ့ ဇာတိ ဇရာ မရဏ ကလည္း လားရေတာ့မွာပဲ။ ဒီအို နာ ေသ လားရျငားေသာ္လည္းတဲ႔.. မေသရာ ရွာတဲ႔အလုပ္ကို ေတြ႕ရလို႔ ဝမ္းသာၾကပါလို႔လည္း သတိေပးလိုက္ ပါတယ္။
ကဲ.. ဒီေန႔ ေဟာတဲ႔ တရားက အဂုတၱိဳရ္ ပါဠိေတာ္ႀကီးမွာ ဘုရားကိုယ္တိုင္ ေဟာလို႔ သစၥာသိၿပီး ေသတဲ႔ပုဂၢိဳလ္မ်ားမွာ ဘာမွပူစရာ မရွိပံုကို ျပန္လည္ ေဟာၾကားျခင္း ျဖစ္တယ္။ အတိတ္ဘဝက သစၥာေလးပါး မသိေတာ့ အဝိဇၨာနဲ႔ ေနခဲ႔ၾကတယ္။ အကုသိုလ္အလုပ္ေတြလည္း လုပ္ခဲ႔ၾကတယ္ဆိုေတာ့ သခၤါရေတြေပါ႔ဗ်ာ။ ဗုဒၶဘာသာ ဆိုေပမဲ႔ သစၥာကိုမသိေတာ့ ကုသိုလ္ရိုးရိုး လုပ္တာလား ေနာက္ဘဝ လူခ်မ္းသာ နတ္ခ်မ္းသာ ျဖစ္ခ်င္လို႔ လုပ္တာလားလို႔ ေမးရင္ ဘယ့္ႏွယ္ ေျဖမလဲ.. (လူခ်မ္းသာနတ္ခ်မ္းသာ ျဖစ္ခ်င္လို႔ပါဘုရား)
ဒါျဖင့္ ကုသိုလ္ကံနဲ႔ တဏွာနဲ႔ ေရာေနတယ္။ ကုသိုလ္လုပ္တာက ကုသိုလ္ရမယ္ လူခ်မ္းသာ နတ္ခ်မ္းသာ ျဖစ္ခ်င္တာက တဏွာေပါ့ဗ်ာ။ ဒီလိုေရာတယ္ ဆိုကထဲက အဝိဇၨာ ပစၥယာ သခၤါရ ျဖစ္မသြားဘူးလား... ။ အတိတ္က အဝိဇၨာဆိုတာ ကိေလသဝဋ္ သခၤါရဆိုတာ ကမၼဝဋ္ ဒီ ၂ပါးကို လုပ္ခဲ႔တယ္။ မသိတဲ႔ အဝိဇၨာက ကိေလသဝဋ္ ကုသိုလ္ျပဳၿပီး လူခ်မ္းသာ နတ္ခ်မ္းသာ ဆုေတာင္းတာက ကမၼဝဋ္။ ကိေလသဝဋ္ ကမၼဝဋ္ေတြ ျပဳၿပီး စုေတ မေန ေသလြန္တဲ႔အခါ ဝိညာဏ္ဆိုတဲ႔ ပဋိသေႏၶ ဝိညာဏ္ကို ရပါတယ္။
ပဋိသေႏၶ ဝိညာဏ္႐ရင္ နာမ္ရုပ္ ေပၚရမယ္။ နာမ္ရုပ္ ေပၚလို႔ရွိရင္ မ်က္စိ နား ႏွာ လွ်ာ ကိုယ္ စိတ္မေပၚဘူးလား။ ေပၚလာရင္ ဖႆ ေဝဒနာ ေပါင္းလိုက္ေတာ့ ခႏၶာငါးပါးဟာ ဘာသစၥာတံုး... (ဒုကၡသစၥာပါဘုရား) ဒီဒုကၡသစၨာကိုေတာ့ ဝိပါကဝဋ္ထဲ သြင္းလိုက္ပါ။ ခႏၶာကိုယ္ႀကီးသည္ ေကာင္းေကာင္း ရထားတာလား ဝဋ္သင့္ ေနတာလား။ ခႏၶာႀကီးဟာ ဝိပါကဝဋ္လို႔ မွတ္လိုက္စမ္းပါ။
ဒုကၡကို ပင္လယ္ ေဝေနၿပီး သားပူ သမီးပူ ေဆြပူ မ်ိဳးပူ မင္းပူ စိုးပူေတြနဲ႔ ဝိပါကဝဋ္ႀကီးဟာ ဘာသစၥာပါလိမ္႔.. (ဒုကၡသစၥာပါဘုရား) သားပူလည္း ဒုကၡသစၥာပဲ သမီးပူလာရင္လည္း ဒုကၡသစၥာပဲလို႔ ဉာဏ္ႏွလံုးသြင္းၿပီးေန။ ဒီလိုႏွလံုးသြင္း လိုက္ရင္ ဒါသစၥာသိတာပဲ။ သစၥာသိေစခ်င္လြန္းလို႔ တိုက္တြန္းတာကို ဘုန္းႀကီးလြန္တယ္လို႔ မဆိုနဲ႔။ ကိုယ္က ကိစၥ မၿပီးေသးလို႔ ဒီေလာက္ တိုက္တြန္း ေနတာလို႔မွတ္ပါ။ ဒီဘဝတြင္ ကိစၥၿပီးေစခ်င္လြန္းလို႔ သစၥာသိၿပီး ပုဂၢိဳလ္ဟာ သုဂတိမွတစ္ပါး ဘယ္မွ မသြားဘူး ဆိုတာ ေပၚၿပီလား။
ငါေသရင္ ဘာမ်ားျဖစ္ဦးမလဲဆိုတာ ဘယ္ေတာ့မွ မေတြးနဲ႔။ တို႔ခႏၶာေပၚသ၍ ဒုကၡသစၥာပဲဆိုတာ သိတဲ႔ ပုဂၢိဳလ္ေသရင္ နတ္ရြာ သုဂတိမွ တစ္ပါး ဘယ္မွ မသြားဘူးဆိုတာ ဧကန္ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်။ အားေပးစကားလား သစၥာသိရင္ သံသရာမလည္ဘူး ဆိုတာ ေသခ်ာတဲ႔တရားလား။ (သစၥာသိရင္ သံသရာ မလည္တဲ႔တရားပါဘုရား)
အေလာင္းေကာင္ အသုဘႀကီးတစ္ခု မလႊဲသာလို႔ ဒီေက်ာင္းေပၚ ထားမယ္ဆိုပါေတာ့.. ဒီအသုဘႀကီးထဲက ဘာေတြထြက္လာမွာလဲ ေမးရင္ နားထဲကထြက္လည္း သုဘထြက္မလား အသုဘ ထြက္မလား.. ပါးစပ္ထဲက ႏွာေခါင္းထဲက မ်က္စိထဲက ထြက္တာ သုဘထြက္မလား အသုဘထြက္မလား။ (အသုဘပါဘုရား) နဂိုက ဘာမို႔လို႔ ဘာထြက္တာတံုး.. (အသုဘမို႔လို႔ အသုဘထြက္ပါတယ္ဘုရား) ဒီေတာ့ ခႏၶာကိုယ္ထဲ ဘာသစၥာတံုး.. (ဒုကၡသစၥာပါဘုရား)။
အသုဘႀကီးထဲက က်င္ႀကီးထြက္လာ က်င္ငယ္ ထြက္လာ ေခ်ြးထြက္လာ ေရာင္ေဖာလာ ေသြးျပည္ ေတြထြက္လာ အသုဘေတြ ထြက္လာတာပဲ။ ၿငိမ္ေနတဲ႔စိတ္ကေရာ ႀကံေနတဲ႔စိတ္ကေရာ ဒုကၡသစၥာပါပဲ။ ပစၥဳပၸန္ဘဝမွာ ေပၚခ်င္ရာေပၚ ဒုကၡသစၥာခ်ည္ပဲဆိုတာ မေသခ်ာဘူးလား။ ဒါျဖင့္ ဒုကၡသစၥာ မသိေသးဘူးလို႔ ဆိုၾကမွာလား။ ဒီအသိနဲ႔ ေသရင္ အပါယ္မက်ဘူး ဆိုတာ လက္ကိုင္ ထားရမယ္။ မပ်င္းနဲ႔.. ဒီအသိ႐ၿပီးရင္ ေသခ်င္းဆိုး မရွိေတာ့ဘူး။ သစၥာသိသူအတြက္ ပဋိစၥသမုပၸ့ဒ္ မရွိေတာ့ဘူး။
သစၥာသိတဲ႔ ပုဂၢိဳလ္မွာ ဒီခႏၶာကေန ေနာက္ခႏၶာ မလိုခ်င္ မစြဲလန္းေတာ့ဘူး။ တစ္ခါတည္း မဂ္ေပၚသြားတယ္။ ဒုကၡသစၥာက အမွန္သိတာ မဂၢသစၥာက ျဖတ္ခ်တာ ေသေသခ်ာခ်ာ ကိုယ္ပိုင္ဉာဏ္နဲ႔ ကိုယ္တိုင္သိရင္ျဖင့္ "ငါေသရင္ ဆြမ္းမသြတ္နဲ႔ေဟ႔" လို႔ အိမ္မွာ မွာခဲ႔။ ဘယ္လိုမွာမတုန္း... (ငါေသရင္ ဆြမ္းမသြန္နဲ႔ပါ ဘုရား) သစၥာသိတဲႊသူ သံသရာျပတ္တယ္။ ေအာက္အပါယ္ေလးပါး ငရဲ တိရစၧာန္ ၿပိတၱာ အသူရကယ္ ေရာက္မွ ဆြမ္းသြတ္ရမွာကိုးဗ်။
ခုေတာ့ သစၥာသိတဲ႕ပုဂၢိဳလ္ေတြ ဆြမ္းသြတ္စရာ ရွိေသးရဲ႕လား... (မရွိပါဘုရား) ကိုယ္႔တိုင္လည္း သိေအာင္လုပ္ပါ။ ခႏၶာကိုယ္ထဲ ဘာေပၚေပၚ ဘာသစၥာတံုး... (ဒုကၡသစၥာ) သိတာက... (မဂၢသစၥာ) ေသသြားတာက... (သမုဒယသစၥာ) ေနာင္ခႏၶာ မလာတာက... (ဒုကၡနိေယာဓသစၥာပါဘုရား)။ ဒါျဖင့္ ငါေသရင္ သပိတ္မသြတ္နဲ႔လို႔ မွာရဲၿပီလား.. (မွာရဲပါၿပီဘုရား) မွာျဖစ္ေအာင္မွာပါ ေသမွ အရွက္ကြဲ မခံပါနဲ႔။
၁၃၂၄ သီတင္းက်ြတ္လျပည့္ေန႔ 12.10.1962 တြင္ မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရား ခႏၶာဝန္မခ်မီ ၄ရက္အလို ေဟာၾကားခဲ႔ေသာ ငါေသရင္ သပိတ္မသြတ္နဲ႔ တရားေတာ္မွ ဓမၼ သုတ မွ်ေ၀ပါ၏။
ဓမၼ သုတ

No comments:

Post a Comment

"ဟိတ္”ဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္ အ႐ွင္ဘုရား တပည့္ေတာ္ အေျချပဳပဌာန္းကိုဖတ္ရင္း နားမလည္ဘူးျဖစ္ေနတယ္ ပာိတ္ ဆိုတာ ဘာကိုေျပာတာလဲ ဘု၇ား ။ ေႏြးေႏြးေအာင္ ( ေနျပည္ေတာ္ ) ဘာသာေရး အေမးအေျဖကို တကယ္တမ္းေတာ့ မေျဖခ်င္ပါဘူး။ ဘာသာေရး အေမးအေျဖဆိုတာက ပညာရွင္ၾကီးမ်ားရဲ့ အရာလို႔ ယုံၾကည္ထားမိလို႔ပါ။ အခုေတာ့ ေျဖရေတာ့မယ္။ ေျပာျပရေတာ့မယ္။ ကိုယ္ေပးလိုက္တဲ့ စာအုပ္ကို ဖတ္ေနတယ္ဆိုေတာ့လည္း ကိုယ့္တာဝန္နဲ႔ မကင္းဘူးျဖစ္ေနတယ္။ ဘာသာေရး စာေတြဖတ္တယ္ဆိုေတာ့လည္း ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဝမ္းသာရမွာပါ။ အသိတစ္ေယာက္ကို ေျပာျပတယ္လို႔ပဲ သေဘာထားလိုက္ေပါ့ ဟိတ္ဆိုတာကို နားမလည္းဘူးဆိုေတာ့ ''ေဟတု ပစၥေယာ'' ဆိုတဲ့ ဟိတ္ကိုေျပာတာထင္တယ္။ ေဟတု ဆိုတဲ့ ပါဠိကို ျမန္မာတို႔က ဟိတ္ လို႔ ျမန္မာသံနဲ႔ ေခၚလိုက္ၾကတယ္ ကုသလဆိုတဲ့ ပါဠိကို ကုသိုလ္ ေျပာသလိုမ်ိဳးေပါ့ ။ အဓိပၸါယ္က ေဟတု (ဟိတ္) ဆိုတာ ျမန္မာလို အေၾကာင္းတရား လို႔ေျပာတာပါ။ အေၾကာင္းတရားဆိုတာ ဘာကိုျဖစ္ေစတတ္တဲ့ အေၾကာင္းတရားလည္းဆိုေတာ့ သာမာန္အားျဖင့္ ကုသိုလ္ နဲ႔ အကုသိုလ္ သို႔မဟုတ္ ေကာင္းတာ နဲ႔ မေကာင္းတာကို ျဖစ္ေစတတ္ အေၾကာင္းတရားကို ေဟတု ဟိတ္လို႔ေခၚတာပါ။ အဲဒီ ဟိတ္ကလည္း (၆)မ်ိဳးရွိပါတယ္၊ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ နဲ႔ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟ ပါ ေရွ႔သုံးပါးက အကုသိုလ္ မေကာင္းက်ိဳးကို ျဖစ္ေစတတ္ျပီး ေနာက္သုံးပါးကေတာ့ ကုသိုလ္ ေကာင္းက်ိဳးျဖစ္ေစတတ္တဲ့ တရားပါ။ အဲဒါကိုပဲ ဟိတ္(၆)ပါးလို႔ေခၚျပန္ပါတယ္။ ေလာဘကို လိုခ်င္ျခင္း တပ္မက္ျခင္းလို႔ ဆိုရင္ အေလာဘကို မလိုခ်င္ျခင္း မတပ္မက္ျခင္းလို႔ ဆိုရမွာပါ ။ လိုခ်င္ တပ္မက္ျခင္း မရွိတဲ့သူအတြက္ ေပးကမ္းျခင္း စြန္႔လႊတ္ျခင္းဆိုတဲ့ စာဂ တရား သို႔မဟုတ္ ဒါနတရားဟာ အလိုလိုျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ လိုခ်င္တပ္မက္ျခင္း ရွိသူအတြက္ကေတာ့ သူတစ္ပါး ၾကီးပြါးခ်မ္းသာတာကို မနာလို မရႈစိတ္ ျဖစ္ျခင္း ဣႆာ ကိုယ္ပိုင္ပစၥည္းမ်ားကို တြန္႔တိုျခင္း ႏွေျမာျခင္း မစၦရိယ ။မစၦရိယဆိုလို႔ တဆက္တည္း ေျပာလိုက္ပါဦးမယ္ ၊ စကားစပ္လို႔ မစၦရိယကလည္း (၅)ပါးရွိတယ္၊ ၁။ အာဝါသ မစၦရိယ ၂။ လာဘ မစၦရိယ ၃။ ကုလ မစၦရိယ ၄။ ဝဏၰ မစၦရိယ ၅။ ဓမၼ မစၦရိယ အာဝါသ မစၦရိယ - မစၦရိယကေတာ့ အေပၚမွာေျပာခဲ့တဲ့ အတိုင္းမွတ္ျပီး အာဝါသ ဆိုတာက ေနရာ ၊ ေနရာထိုင္ခင္းနဲ႔ ပါတ္သက္ျပီး ႏွေျမာတြန္႔တိုတာကို ေျပာတာပါ။ တိုက္ေတြ ျခံေတြကို မဆိုထားနဲ႔ အယုတ္ဆုံး ပြဲၾကည့္လို႔ ကိုယ့္ဖ်ာမွာ သူမ်ား ထိုင္မွာစိုးလို႔ ေျခေထာက္ကို ကားႏိုင္သမွ် ကားျပီးထိုင္တာဟာလည္း မစၦရိယ ပါပဲ အာဝါသ မစၦရိယေပါ့။ အဲ့လို မဟုတ္ဘဲ ေအာ္… သူလည္း ထိုင္ပါေစ ဆိုျပီး ေနရာေလး ေပးလိုက္ရင္ အာဝါသ ဒါန ေနရာထိုင္ခင္း အလွဴျဖစ္သြားမွာေပါ့။ လာဘ မစၦရိယ -လာဘ္ရျခင္း၌ ႏွေျမာတြန္႔တိုျခင္း ၊ သူမ်ားရမည့္ အခြင့္ေရးေကာင္းေတြကို လက္လႊတ္ေအာင္ ဆုံးရႈံးေအာင္ ပ်က္စီးေအာင္ ၾကံစည္ ေျပာဆို လုပ္ေဆာင္တဲ့ သူဟာ လာဘ မစၦရိယ ျဖစ္သူပါ။ ကုလ မစၦရိယ- ကုလ ဆိုတာက အမ်ိဳးပါ ဒါေပးမယ့္ ေဆြးမ်ိဳးေတာ္တဲ့ အမ်ိဳးကိုသာ ေျပာတာမဟုတ္ပါဘူး။ ရဟန္းေတာ္မ်ားဆို ဒကာ ဒကာမ၊ လူမ်ားဆို ဟိုသူငယ္ခ်င္းကို ဒီသူငယ္ခ်င္းနဲ႔ မိတ္ဆက္မေပးႏိုင္တာ မိတ္ဆက္ေပးလိုက္ရင္ သူက ကိုယ့္ထက္ ဟိုသူငယ္ခ်င္းကို ပိုျပီးခင္မင္ ရင္ႏွီးသြားမွာ စိုးတာမ်ိဳး အယုတ္ဆုံး ကိုယ္ခ်စ္သူက သူငယ္ခ်င္း ေကာင္ေလး ေကာင္မေလးေတြနဲ႕ စကားေျပာတာကို '' ေနာက္ကို သူနဲ႔ စကားမေျပာနဲ႔ ေရာေရာေႏွာေႏွာ မေနနဲ႔ မၾကိဳက္ဘူး" ဆိုတာေတြဟာ မစၦရိယရဲ့ အစြမ္းေလးေတြပါ ကုလ မစၦရိယ ေပါ့ ။ ဒါေပမယ့္ တခ်ိဳ႕ အဲဒီလို မစၦရိယ ေလးျဖစ္မွ ခ်စ္တယ္ထင္ျပန္ပါတယ္တဲ့။ ဝဏၰ မစၦရိယ- ဝဏၰ ဆိုတာ ရုပ္အဆင္းကို ေျပာတာပါ၊ ကိုယ္လွတာေခ်ာတာကို သူမ်ားၾကည့္ရင္ သေဘာက်ေပမယ့္ ၾကည့္တဲ့လူက ကိုယ့္ေက်ာ္ျပီး ဟိုဘက္က ကိုယ့္ထက္ ေခ်ာတဲ့လွတဲ့သူကို ၾကည့္ေနရင္ စိတ္က ဟိုကအလွေပၚမွာ ႏွေျမာတြန္႔တိုတာမ်ိဳးေပါ့ ဥပမာ ေဒဝဒတ္ေလာင္းဟာ ဘဝတစ္ခုမွာ ရွင္ဘုရင္ျဖစ္ျပီး ဆင္ျဖဴေတာ္ၾကီးစီး တိုင္းခန္းလွည့္လည္ေတာ့ လူေတြက ဆင္ျဖဴေတာ္ၾကီး လွေၾကာင္း ယဉ္ေၾကာင္း ေျပာလို႔ သူလိုရွင္ဘုရင္ကိုေတာ့ မေျပာပဲ ဆင္ကိုေျပာရမလားဆိုျပီး ဆင္ျဖဴေတာ္ကို သတ္လိုက္တဲ့ အျဖစ္ဟာ ဝဏၰ မစၦရိယေပါ့ ။ ဓမၼ မစၦရိယ- ဒီဓမၼ မစၦရိယက ေတာ္ေတာ္ေလး ဆန္းတဲ့ မစၦရိယပါပဲ ၊ ကိုသိထားတဲ့ အသိပညာ ဗဟုသုတေတြကို သူမ်ားကို ေျပာမျပခ်င္တာ သူမ်ားသိသြားမွာ စိုးတာ၊ ဓမၼ မစၦရိယ ျဖစ္တဲ့လူဟာ သာမန္ပုဂၢိဳလ္ေတာ့ မဟုတ္ဘူး အသိပညာ သိုု႔မဟုတ္ ဗဟုသုတ ရွိတဲ့လူေတြသာ အျဖစ္မ်ားလိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္ အေျပာမ်ားၾကတယ္ေလ " သိခ်င္ရင္ ဝယ္ဖတ္" တို႔ " ဆရာသား ခ်န္တယ္ " တို႔ ဆရာသားခ်န္တယ္ ဆိုလို႕ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ လကၡဏာေတာ္ေတြကို သတိရမိတယ္ ျမတ္စြာဘုရား ပါရမီျဖည့္စဉ္တုန္းက သူဆရာျဖစ္တဲ့ ဘဝတိုင္းမွာ တပည့္ေတြကို ပညာသင္ေပးတဲ့ အခါ ဆရာသား မခ်န္ပဲ ပညာကုန္ သင္ေပးတဲ့ ေကာင္းမႈ႕ေၾကာင့္ ဘုရားျဖစ္တဲ့ ဘဝမွာ ျမတ္စြာဘုရားရဲ့ ေျခေထာက္ေတာ္မ်ားဟာ သာမန္လူေတြလို ေနာက္ေျခသလုံးမွာဘု ထြက္ ေရွ႕ကအရိုးထြက္ မေနပဲ ဧဏီ သားေကာင္လို အသားဆိုင္ဟာေရွ႕ေနာက္ညီမွ်ျပီး ေျပျပက္ေခ်ာေမႊ႕တဲ့ ( ဧဏီဇဃၤတာ) လကၡဏာေတာ္ တစ္ခုအေနနဲ႔ အက်ိဳးေပးတာပါတဲ့ တနည္းအားျဖင့္ ဒါဟာ ဓမၼ မစၦရိယ ကင္းျခင္းရဲ့ အက်ိဳးလို႔ ေျပာရင္လည္း မမွားပါဘူး။ ေဒါသ - စိတ္ဆိုး စိတ္ေကာက္ မုန္းတီးျခင္းဆိုရင္ အေဒါသ ကေတာ့ စိတ္မဆိုး စိတ္မေကာက္ ခ်စ္ခင္ျခင္း ေမတၱာတရားေပါ့ ။လူအမ်ားစုက ေမတၱာရွိတယ္ ေမတၱာထားတယ္လို႔ အေျပာမ်ားၾကေပမယ့္ အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာတာကိုေတာ့ တစ္ခါမွ မၾကားဖူးပါဘူး။ အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာမယ္ဆိုလည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒီေခတ္မွာ မိုက္တယ္ ဆိုတဲ့စကားေတာင္ ေကာင္းတယ္ သေဘာက်တယ္ ႏွစ္သက္တယ္ လက္ခံတယ္ ဆိုတဲ့သေဘာ အဓိပါၸယ္အေနနဲ႔ သုံးေနတယ္ဆိုေတာ့ ေမတၱာကို ညႊန္းဆိုတဲ့ အေဒါသကိုလည္း ေမတၱာထားတယ္ ေမတၱာရွိတယ္ အစား အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာရင္ ရမွာပါ ဘာျဖစ္လို႔လည္းဆိုေတာ့ အေဒါသဆိုတာ ေမတၱာကိုေျပာတာျဖစ္လို႔ပါ။ ေမာဟ - အမွန္ကို မသိျခင္း ဆိုေတာ့ အေမာဟက အမွန္ကိုသိျခင္း ပညာေပါ့ အဲဒီ ပညာကို တစ္လုးံခ်င္း အဓိပၸါယ္က ပ- အမ်ိဳးမ်ိဳး ၊ ညာ- သိတယ္။ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို သိျခင္း ပညာ ၊ အေၾကာင္းအရာ တစ္ခုကို အမ်ိိဳးမ်ိိိဳး ဘက္ေပါင္းစုံက သိတာ ပညာပါ ။ တစ္ဖက္သက္ အျမင္ရွိတာမ်ိဳးကို ပညာလို႔ေခၚလို႔မရပါဘူး၊ ေမာဟ ဆိုတဲ့ အမွန္ကို မသိျခင္းျဖစ္လာျပီဆိုရင္ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘလည္း ျဖစ္လာႏိုင္သလို ေဒါသလည္း ျဖစ္လို႔ လြယ္သြားပါျပီ။ ဥပမာေလး တစ္ခုေျပာျပပါ့မယ္ တစ္ခါက လူတစ္ေယာက္ ျမစ္ထဲေျမာျပီး ကၽြန္းေပၚေရာက္သြားတယ္ ကၽြန္းေပၚမွာ လူတစ္ေယာက္ဟာ ဦးေခါင္းေပၚမွာ သင္တုန္းစက္ၾကီးရဲ့ လွီးျဖတ္တဲ့ဒဏ္ကို ဆင္းရဲစြာခံစားေနရပါတယ္။ အဲဒီ သင္တုန္းစက္ၾကီးကို ၾကာပန္းၾကီး ပန္ထားတယ္ ထင္ျပီး မရမက ေတာင္းျပီး သူေခါင္းမွာပန္ပါတယ္ ။ ေခါင္းေပၚေရာက္ေတာ့ သူထင္သလို ၾကာပန္းမဟုတ္ဘဲ သင္တုန္းစက္ၾကီး ျဖစ္ေနျပီး အဲ႔ဒီသင္တုန္းစက္ လွီးျဖတ္တဲ့ဒဏ္ကို သူဟာ ဆင္းရဲစြာ ခံရပါတယ္တဲ့ ။ သင္တုန္းစက္မွန္း မသိလို႔ လိုခ်င္ခဲ့တာပါ တနည္းအားျဖင့္ အမွန္ကို မသိျခင္း ေမာဟေၾကာင့္ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘျဖစ္တာပါ ။ ေနာက္ဥပမာ တစ္ခုေျပာပါဦးမယ္ စာေတာ့ နည္းနည္းရွည္သြားျပီထင္တယ္။ တစ္ရက္မွာ စိတ္က်န္းမာေရး ပါရဂူဆရာဝန္ၾကီး ေဆးရုံထဲမွာ လွည့္လည္ေတာ့ လူနာတစ္ေယာက္က ဆရာဝန္ၾကီးကို မၾကားဝံ႕ မနာသာ စကားမ်ားနဲ႔ ဆဲတယ္။ ဒါကို ဆရာဝန္ၾကီးက စိတ္မဆိုးပဲ ျပဳံးေနတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲ? ဆရာဝန္ၾကီးက ဒီလူဟာ စိတၱဇ ေဝဒနာသည္မွန္း သိလို႔ပါ။ေရာဂါသည္ရဲ့ အေျခေနမွန္ကို သိလို႔ပါ။ အကယ္၍ ဆရာဝန္ၾကီးက ဒီလူအေၾကာင္း မသိဘူးဆိုရင္ ဆရာဝန္ၾကီး စိတ္ဆိုးေဒါသ ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ အဲသလိုပါပဲ အမွန္ကို မသိျခင္းေမာဟက စိတ္ဆိုျခင္း ေဒါသ ၊ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘ ျဖစ္ႏိုင္သလို ဆရာဝန္ၾကီးလို ေဝဒနာသည္ရဲ့ အေၾကာင္းမွန္ကို သိျခင္း အေမာဟ(ပညာ)က စိတ္မဆိုးျခင္း အေဒါသ(ေမတၱာ)ကို ျဖစ္ေစပါတယ္။ ဒါက ေဟတု(ဟိတ္ ၆ပါး)ရဲ့ အက်ဥ္းသိလြယ္ရုံ မွ်သာပါ။ ဒါဆိုရင္ ဟိတ္ ဆိုတာကို သေဘာေပါက္လိမ့္မယ္လို႔ ထင္ပါတယ္ ။ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟကို အေတာ္ၾကီး ရင္းႏွီးေနေပမယ့္ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟကေတာ့ ပါဠိစာနဲ႔ အထိအေတြ႔အားနည္းတဲ့သူ အတြက္ေတာ့ နည္းနည္းနားရႈပ္တတ္ပါတယ္။ လြယ္လြယ္မွတ္လိုက္ေပါ့ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟေတြမွာ ပါတဲ့ အ -ဆိုတဲ့စကားလုံးေလဟာ no သို႔မဟုတ္ negative ဆိုတာကို ေျပာတာလို႔ စိတ္ထဲကမွတ္ထားလိုက္ရင္ လြယ္ပါတယ္။ က်မ္းကိုး အရွင္ဇနကာဘိဝံသ ၏ အေျချပဳပ႒ာန္း ။ ။ အေျချပဳသျဂႋဳဟ္ လယ္တီဆရာေတာ္ ၏ ပါရမီ ဒီပနီ ငါးရာ့ငါးဆယ္ အႏွစ္ခ်ဳပ္ မိလိႏၵ ပဉွာ(ကုသလာကုသလသမဝိသမ) ဇာတကအ႒ကထာ(၁) ဒုေမၼဓဇာတက ashinjawtika

from ျဖိဳးမင္းေဇာ္ http://ift.tt/2vPEFCf via IFTTT